Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Τα πήραν οι εφημερίδες χάρη στις εκλογές

Πρωταθλήτριες σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, αναδεικνύονται οι εφημερίδες, τόσο στο 10μηνο του 2010, όσο και το μήνα Οκτώβριο. Ειδικότερα το μερίδιο αγοράς των εφημερίδων, εκτινάχθηκε στο 24,68% τον περασμένο μήνα, από 17,51% δίνοντας στο μέσο κάτι παραπάνω από 7 ποσοστιαίες μονάδες. Αντίθετα ισχυρές πιέσεις ασκούνται στην τηλεόραση, η οποία είδε το μερίδιο της να συρρικνώνεται στο
29,51%, από 38,62% τον περσινό Οκτώβριο. Επισημαίνεται ότι το μερίδιο αγοράς των εφημερίδων απείχε αυτό το μήνα μόλις 5 ποσοστιαίες μονάδες από εκείνο της τηλεόρασης, λιγότερο δηλαδή από όσο κέρδισε το μέσο σε σχέση με πέρυσι.
Βέβαια, υπάρχει μια εξήγηση για το πώς οι εφημερίδες κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιό τους στη διαφήμιση. Και μπορεί να περιγραφεί με μία λέξη: Εκλογές! Οι υποψήφιοι για τους δήμους και τις περιφέρειες είναι αυξημένοι σε σχέση με άλλες χρονιές και, όπως ήταν φυσικό, όλοι κατευθύνθηκαν στα έντυπα, αφού ο τηλεοπτικός χρόνος είναι ιδιαίτερα ακριβός.
Έτσι, αύξηση καταγράφεται στο μερίδιο αγοράς των περιοδικών, το οποίο ανήλθε στο 39,33%, έναντι 37,33% πέρυσι, ενώ το μερίδιο αγοράς του ραδιοφώνου παρέμεινε οριακά σταθερό με πτωτικές τάσεις, αφού διαμορφώθηκε στο 6,48% από 6,54% πέρυσι.
Φυσικά, στις μετρήσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά μέσα, καθώς το τοπίο σε αυτά παραμένει θολό και εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός αγγελιόσημου.
Το συνολικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στη χώρας μας διαμορφώθηκε στα 1,53 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 1,75 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι. Η κάμψη που καταγράφεται σε επίπεδο 10μήνου είναι της τάξης του 12,34%, ενώ σε επίπεδο μηνός Οκτωβρίου είναι της τάξης του 21,6%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: